tisdag 30 mars 2010

Lunchmuffins!

Idag kände jag inte för att bara städa och dammsuga hela dagen, så jag bestämde mig för att ta en paus mitt i allt och BAKA! Karen köpte en tidning med massa recept på tårtor och maträtter som ser jättegoda ut! Jag bakade de här muffinsarna, som egentligen heter Oat-topped chorizo, sweetcorn and tomato muffins, men jag kallar dem lunchmuffins idag, för jag hade ingen majs hemma. Det blev champinjoner istället, mycket gott! Jag är helt klart nöjd med mina muffins och bakar dem gärna igen! De är godast att äta varma, men jag tror ändå att de skulle vara perfekta att ta med ut på en picknick i snön (Sverige) eller i solen! Här kommer receptet (översatt från engelsk tidning):
Om man inte har någon av fyllningsingredienserna hemma så tycker jag att man kan prova något annat! Precis som jag gjorde! Det är bara att testa sig fram tills man hittar sina alldeles egna favoritlunchmuffins :) Nästa gång ska jag nog prova bacon, fetaost, spenat och tomat! Vad skulle du vilja testa att ha i din perfekta lunchmuffin?

1 kommentar:

  1. Ser hur goda som helst ut! :) Måste jag prova att göra! Kram mamma

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!