söndag 28 mars 2010

Harry, Charlie och Aiden

Ylva är min bästa vän och så råkar det ju vara så bra att hon faktiskt är au pair i precis samma lilla stad som jag är! :) Hon ser efter 3 barn; Aiden (9år), Harry (3 år) och Charlie (2 år). Så det blir lite mer blöjor, nappar och leksaker för henne än för mig, vilket har både positiva och negativa sidor. Den här helgen var Ylva ensam hemma med barnen hela helgen, så jag bestämde mig för att göra dem sällskap och hjälpa till så mycket som jag har kunnat.
I fredags hade vi en Au pair-lunch i stora parken! Det var så precis att det slutade regna och solen tittade fram när vi var där! Natalia (au pair från Polen) var där och på bilden ser ni mig och hennes pojke Paul. Kristine från Litauen och Ylva från Sverige var också med! På vägen hem från picknicken såg jag att en hemsk olycka hade inträffat i närheten av där jag bor! :( Uscha, det var jätteläskigt med omkring 5 ambulanser, 10 polisbilar och en brandbil på olycksplatsen! De hade satt upp skynken omkring så att folk inte skulle kunna se det hemskaste... Det visade sig vara en person som blivit påkörd av en lastbil vid ett övergångsställe, personen överlevde inte. Olyckan orsakade en jättestor trafikstockning och hela Herefords vägar blev snabbt igenblockerade av bilar som tog andra vägar och försökte vända eller köra runt olycksplatsen och den avstängda vägsträckan. Jag kunde gå och hämta Lottie från skolan och jag tog med mig Aiden hem också, för Ylva, Harry och Charlie satt fast i en bilkö i 2-3 timmar! Vid 17-tiden öppnade de vägen igen och det såg ut som att ingenting någonsin hade inträffat! Först då kunde jag skjutsa hem Aiden! Under lördagsförmiddagen bakade jag, Ylva, Harry och Charlie kanelbullar! De blev faktiskt jättegoda och fina! Jag tror jag åt 9 stycken... Hihi!
Vi tog med oss våra nybakade bullar, en picknick och barnen och åkte till Queen's Wood, som är en mysig skog med planterade träd, fina stigar och en rolig lekplats. Här är en bild på mig och Harry, som gillade att leka ibland stockar och lera! Det var så roligt att se de vackra rosa blommorna i några av träden! Det är verkligen vår nu!
Här i England så finns det inte pärlsocker! Men klok som hon är så hade Ylva tagit med sig en förpackning pärlsocker hit efter jul, så de blev precis som vanliga svenska bullar-fast kanske aningen godare...
Alla barnen tyckte också om bullarna! Här sitter de och äter några bullar, i sina leriga kläder! Jag sa det till Aiden att han behöver ju i alla fall inte bada ikväll, det hade han ju redan gjort! Badat- i leran!
Ylva och Charlie på en bänk vid ett rosa vårträd!
Idag, söndag så gjorde vi grön trolldeg och pysslade lite! Det är faktiskt väldigt enkelt att göra trolldeg, men barnen tycker att det är jätteroligt! Det är ett bra tips till alla au pairer som vill hitta på något kul! :) Jag undrar om Tom, Sam och Lottie skulle tycka att det var roligt...

3 kommentarer:

  1. Ser ut som körsbärsblommor.

    SvaraRadera
  2. Okej! Jaha! :) Tack för informationen!

    SvaraRadera
  3. Vad ni är duktiga att hitta på saker med barnen! Bravo!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!