tisdag 23 mars 2010

Krispy Kreme Doughnuts

Efter en lugn och härlig Hereford-lördag var det dags att åka på helgens lite längre tripp! I söndags åkte jag, Ylva, Anette och Anettes mamma, som varit här på besök, till Birmingham! Vi hade tänkt ta tåget, men det enda som gick skulle vara framme i Birmingham klockan 13.00 och då skulle vi ju missat 2 hela timmar av shopping! Så vi bestämde oss för att ta min lilla bil istället! Jag tankade innan vi åkte och igen när vi kom tillbaka till Hereford igen, hela resan kostade bara £15 i bensin! Det är ungefär vad vi skulle behövt betala per person med tåg! :) Ibland är det väldigt bra att ha en liten bensinsnål bil-det gillar vi! Största delen av söndagen spenderades alltså på Birminghams köpcentrum Bull Ring, men även någon timme på en av de största Primark-butikerna. Den är något större än den i Hereford, med tre våningar istället för en! Innan vi åkte hem igen så köpte vi Kripy Kream Doughnuts, de absolut godaste munkar jag har smakat! Åh, de rekommenderas starkt! Finns i Storbritannien, Irland och Spanien och bland annat Paddington-stationen i London! Det går inte att visa på bild hur saftiga, krämiga och underbara de är, men jag gör ett försök: Den här munken är från ett annat tillfälle, då Chris hade köpt med sig munkar hem från London! Muuuums! Min favorit hittills är den jag åt i söndags: "Chocolate iced Kreme filled", a yeast-raised doughnut shell hand filled with rich smooth white creme and then carefully topped off with a coating of chocolate icing. Yummie!

2 kommentarer:

  1. Krispy Kreme Doughnuts är ju en Amerikansk kedja så de finns ju i USA och Canada med. :) Läste nyligen att de är Beyonces favoriter med så man kan ju förstå att det är klass på dom där doughnutsen. :P

    SvaraRadera
  2. Mmm, goda munkar var det :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!