torsdag 8 april 2010

Påsklov

Den här helgen åkte jag på ett av mina största äventyr hittills! Men jag vill gärna ha bilder till det inlägget, så jag väntar ytterligare några dagar med att blogga om denna spänningsfyllda, leriga, roliga utflykt!
Nu är det påsklov här i England och barnen är lediga från skolorna. För många au pairer innebär detta jobb, jobb och extra mycket jobbigt jobb, eftersom barnen är hemma precis exakt hela tiden! Men jag tycker faktiskt att loven är de allra roligaste tiderna! Då får jag leka och hitta på roliga saker med barnen hela tiden! Idag har jag och Lottie lekt lite med Movie Maker på min laptop, resultatet kommer inom kort att publiceras här på bloggen! Vi har också spelat Wii Just Dance-ett jätteroligt TV-spel (tycker till och med jag, som nästan ALDRIG spelar tv/datorspel!) som till skillnad från många andra tv-spel är väldigt fysiskt ansträngande, fast på ett roligt sätt såklart! ;) Sen åkte vi på badhuset, där vi spenderade några timmar innan middagen! Det är ett ganska litet badhus här i Hereford, men det behövs inte så mycket för att man ska ha roligt! :) På kvällen åkte jag, Lottie och Sam till the Courtyard (teatern) och kollade på en GANGSHOW. Detta är en show som länets scouter ordnat, den bestod av dans, sång, musik, underhållning, skämt, sketcher, mycket skratt och glada scouter i alla åldrar (från söta 5-åringar till 50+are!). Jag blev glatt överraskad och såg även många ansikten som jag kände igen i showen-minst fyra personer från vårt Network var med! Jag fick veta att alla har tränat inför den här Gangshowen i sex månader! Det var verkligen proffsigt och seriöst gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!