fredag 16 april 2010

Flodhästen

Äntligen fick jag se min första flodhäst! Idag åkte jag, Tom och Lottie till West Midlands Safari Park. Det ligger ca 1 ½ timme här ifrån, så vi åkte dit på förmiddagen och spenderade hela dagen med att titta på djur och åka karusell! Först körde vi igenom safariparken. Det var konstigt att jag lyckades hålla mig på vägen, så mycket som där fanns att kolla på! :) Vi såg bland annat majestätiska vita tigrar, giraffer som gärna blockerade vägen för bilarna, nyfikna och hjortar som stack in hela huvudet i bilen för att hitta mera mat (dregglade ner mig gjorde de också!), lejon med stora tassar och söta ungar som bråttades, pansarnoshörningar med gigantiska horn och stora kroppar, vackra leoparder, gosiga ökenhundar i en hög och mycket mer! Men bäst av allt var flodhästarna! Vi fick till och med hjälpa till att mata dem med vitkål! Det tyckte de om! De hade hur stora munnar som helst och jag kan förstå att de är det djur som dödar flest människor i Afrika! Även om de inte använder munnen till det... (de välter båtarna och många människor kan inte simma). När vi sett alla djuren gick vi in till nöjesparken som finns i anslutning till safariparken. Vi köpte åkband åkte både bergochdalbanor och vattenattraktioner! Det bästa av allt var "Twister", döpt efter GB's somriga snurriga glass! De här flodhästfotona tog jag med mobilen, resten finns på Chris kamera och kommer snart att visas här på bloggen, så håll utkik efter hungriga giraffer och söta kängrus!

1 kommentar:

  1. Wow - vilka djur! Jättesöta! Vad kul att du äntligen fick se en flodis! :)
    Kram mamma

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!