tisdag 29 juni 2010

Back home!

Som ni kanske har förstått så är jag tillbaka i sköna Sverige igen nu, efter 9 underbara månader i England. Att vara au pair måste vara ett av de absolut bästa sätten att resa och se en ny del av världen på. Utan att det behöver kosta mig någonting egentligen, fick jag se ett helt nytt land och verkligen upptäcka hur det är att leva där. Man lär sig otroligt mycket, om landet, om levnadsvanor, om sig själv, om barn, om allt! Jag lärde mig också att Storbritannien är en jättetrevlig del av världen, som jag är säker på att jag snart kommer att besöka igen! Till alla er som har funderat på att vara au pairer säger jag: ÅK, DU KOMMER INTE ATT ÅNGRA DIG!

3 kommentarer:

  1. Fast kanske gör man det ändå

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vet inte om du fortfarande får kommentarerna på bloggen, men jag skriver här ändå.. Jag har kommenterat din blogg tidigare och jag tyckte att det var jättekul att läsa hur bra du har haft det som au pair, toppenblogg! :D Nu är det så här att jag och en vän planerar att skriva en guidebok om aupairlivet där vi tänkte intervjua massor med folk som har varit/är au pairer och skildra olika varianter av hur man söker, var man kan vara aupair och positiva/negativa erfarenheter. Vi undrar om vi skulle kunna få intervjua dig? Det är i sådana fall ett eller två formulär med frågor som du får fylla i :) Hoppas du får det här meddelandet! Ha det bra och tack på förhand!
    MVH Emelie (aupairguide@hotmail.se)

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg! ;D Jag ska till england som au pair om 20 dagar!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva till mig! :) Det gillar jag!